Markíza a jej pomalý pád na dno

15. januára 2012, floopy, Nezaradené

Markíza – televízia, ktorá bola v čase svojho vzniku v roku 1996 rýchlo sa rozvíjajúcou súkromnou televíziou. Vybudovala si úspešné televízne programy, ktoré si jej diváci obľúbili. Sledovanosť rástla a úspech Markízy bol pre mnohé televízie len snom, o ktorom mohli snívať , ale iba snívať. A dnes? Mám pocit, akoby sa celá Markíza na čele aj s jej vedením zastavila v čase. Markíza už minulý rok začala mať problémy so sledovanosťou. Snažila sa to odstrániť kadejakými tureckými hovadinami, nejakou Meheredžádou či inými blbosťami. Ale vedenie Markízy akosi pozabudlo na to, že žijeme v 21. storočí a na to, že telenovelám nepatrí priestor v Prime time. Opäť sa raz prerátali a tak čo už, no babky mali radosť, aspoň si po dlhom čase mohli niečo pozrieť večer. Ale prepáčte robiť zo seriálu, ktorý má oficiálne len 40 častí dvesto diely nekonečný seriál mi príde maximálne blbé. A tak čo už, potom to tak dopadlo, a asi tak, že Jojka si mydlí ruky a žnie úspech za úspechom. Síce i keď aj Jojka má svoje slabé stránky, napríklad už tiež do aleluja opakujúci sa Panelák, ktorý je už umelo naťahovaný, nemá žiadny dej a pointu. Ale predsa Jojka dáva v čase prime timu oveľa lepšie filmy, a nehovoriac o tom, že na Jojke trvá reklama medzi filmom podstatne oveľa menej ako na Markíze. A ešte začiatky vysielania filmov. Programe sa píše začiatok o 20:00 zase musím pochváliť Jojku, ktorá síce nezačne o 20:05 ale o 20:15 ako na príklad Markíza, ale Jojka aspoň nedá po piatich minútách filmu reklamu. Inak minule som len tak náhodou spočítal počet spustených reklám počas jednej prestávky medzi filmom. A výsledok? Za jednu prestávku stihne televízia odvysielať vyše 30 reklám, prestávky medzi cca 1,5 hodinovým filmom  sú 4 až 5. pričom jedna prestávka trvá 10 minút to je 150 reklám za jeden film. A to už je pekný zárobok na reklamách, nemyslíte? Preto s odstupom času sledujem čoraz viac Jojku, nehovoriac o tom, že Jojka má oveľa kvalitnejšie spravodajstvo. A tak čo už no inak skupine CME ktorá vlastní Markízu sa všeobecne v poslednom období veľmi nedarí, najnovšie údajne stráca na sledovanosti v Čechách aj jej česká stanica Nova, ktorá je však na Slovensku za to u divákov veľmi obľúbenou stanicou. Takže buď je chyba vo vedení CME alebo kompetentní a vedenie skúša trpezlivosť divákov. Len dokedy ju plánujú skúšať, tak to povedať nestihli. Najnovšie štatistiky hovoria jasnou rečou Markíza je na historickom dne sledovanosti. a nepridáva tomu ani správa, že spoločnosť CME chce pre záchranu Markízy stiahnuť zo slovenských Tv obrazoviek TV Novu, s tým však nesúhlasia mnohí sprostredkovatelia digitálnych televízií. Nova ich o to, požiadala už koncom minulého roka a údajne v prípade, ak k stiahnutiu nedôjde tak samotná CME svoje práva plánuje napadnúť aj na súde. Len škoda, že CME už predbehli operátori a sprostredkovatelia digitálneho vysielania, ktorí na CME podali hromadne žalobu.